~ Segala yang Tertulis Dalam Blog Ini Adalah "Transparent Diary" & Hak Peribadi ~

~ Andai Kemewahan Dunia melalaikanku, ku lebih rela hidup kedaifan, tapi kaya dengan Rahmat dan CintaMU, Andai Kenikmatan Dunia menghanyutkanku, ku lebih rela hidup bersendirian, menjadi Hamba AbadiMU. Sesungguhnya nikmat dunia hanya sementara, kerana akhirnya kepadaMU juga kami kembali. Yang tinggal hanya jasad ditelan tanah bumi. Sebagai insan biasa mohon petunjuk pada Yang Maha Kuasa, Maha Pencipta Alam Semesta, agar sentiasa lurus iman dan aQidah ku, teguh agama dan peganganku ~FBK






Ya Allah ya Tuhan ku, Bertapa naif dan bodohnya hambamu ini dimasa dulu dalam membuat pilihan. Adakala Segala pengorbanan dan niat baik dihati boleh memakan diri sendiri bila penghargaan dan hormat tidak pernah diberi untuk dinikmati.

Dan kini, itu membebankan sehingga suatu saat "keindahan" itu telah ditemui tapi terpaksa pasrah dan mengalah demi memenuhi hasrat dan kehendak orang lain dan akhirnya diri sendiri juga terpaksa memendam rasa. Ya Allah ya Tuhanku, sukarnya untuk memiliki sesuatu yang layak untuk dimiliki. Aku juga insan biasa seperti orang lain. Kenapa mesti hidup duniawi ini harus teruji dengan hanya memandang yang kesempurnaannya sahaja? Hina kah salah kah setiap kekurangan diri yang dimiliki? Dimanakah nilai simpati, hormat, dan kasih sayang sesama insaniah? Mengapa perlu ada nya pengadilan duniawi sedangkan hanya KAU yang layak mengadili dan menghakimi dengan setiap apa yang terjadi.

Memang sukar untuk diyakinkan dan mereka juga tidak boleh disalahkan kerana itu fitrah manusia duniawi yang selalu menghakimi tanpa cuba merungkai dan menyelami dengan setiap apa yang terjadi. Andai ini adalah hukuman yang harus dibayar atas semua kesilapan lalu, ampunilah hambaMU ini ya Allah ya Tuhan ku, berikan lah petunjukMU. Sesungguhnya aku adalah manusia duniawi yang tidak terlepas dari kesilapan, kecil mahupun besar kesilapan itu. Aku hanya insan biasa.

Ya Allah ya Tuhan ku, hanya kepadamu ku berserah dan mohon petunjuk, andai inilah jalan hidupku yang telah KAU takdirkan dan tuliskan jalan ceritanya, tabahkanlah hati ku, berikanlah ketenangan dan rahmat yang berlimpahan ke atas ku. Sesungguhnya aku teruji dengan dugaan duniawi ini, walau hanya doa dan airmata yang mampu ku lakukan kerana aku tiada punya apa2, tapi melalui jalan MU aku beroleh rohaniah diri dan ketenangan. Dan melalui MU juga kutemui dan kenali diri Siapa Aku. Walau hanya baru seketika diri ini datang kepada MU, seolah diri ini terlalu dekat dengan MU, kerana hanya KAU yang Maha Mengetahui.

Ya Allah ya Tuhan ku, betapa kerdil dan daifnya aku dalam menuju kearah MU, pimpinlah aku agar terus terpimpin menjalani kehidupan duniawi ini melalui MU. Amin ya rabi'alamin...